16 d’agost 2011

El nostre ametller

   A l'apartat de TALLERS,  PORTADES i MANUALITATS de Ses Meves Feinetes, he penjat ses darreres cosetes que vàrem fer a final de  curs. He volgut pujar aquesta activitat a sa pàgina principal perquè pens que és molt interessant i em va agradar molt fer-la. Pot semblar una tonterieta de feineta, és molt senzilla però a final de curs tots els infants estaven molt contents dels resultats. L'he feta a 4 anys, però també pens que es pot fer a 5 anys. És molt bon instrument d'avaluació també.
   Durant tot el curs hem fet una activitat a cada estació per observar el pas del temps, les seves conseqüencies i canvis i l'evolució. anàvem a mirar un ametller que teníem al pati i com estava a cada estació. És una feina molt significativa perquè a més de veure el pas del temps en l'ametller, es veu molt bé el pas del temps en els infants mateixos. L'evolució que hi ha hagut en escriure el nom, pintar, dibuixar, l'escriptura... M'agrada aquesta feineta, és molt significativa. Quan va acabar el curs els hi vàrem fer un quadernet d'aquestes feinetes amb una portada que ells varen pintar. Així els infants també varen ser conscients que "havíen tornat grans":





   La feineta original és molt senzilla, la podeu fer vosaltres mateix@s perquè tampoc estic molt contenta de com me va quedar (ja que encara no sabia molt bé com editar ses feinetes...) És molt senzilleta: una soca d'un arbre on els infants han de dibuixar com han vist l'arbre del pati, i una ratlla a sota on han d'escriure les estacions. Jo vaig intentar que fos  lliure perquè així es pot veure l'evolució de l'escriptura, però depèn del moment i de l'infant vaig haver d'ajudar una mica de cara a treballar la seguretat.
  També vos penj sa portada que vàrem utilitzar per fer el llibret que els hi donàrem a final de curs. Com que anàvem enfeinades vàrem posar els dibuixos i que els pintassin, amb una ratlla pel nom de les estacions. Però si hagués tengut més temps... aquesta feineta l'hagués dissenyada amb 4 quadres i que els infants dibuixassin els seus propis arbres. Esper que vos agradi!


1 comentari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...