29 d’agost 2018

Taller de Poesia: EL NADAL

El segon taller de poesia que vaig fer, va ser sobre el Nadal. Vaig seguir la metodologia de l'altre, però com a cançó vaig treballar la que treballaven amb la mestra de música, na Marga Ll. per cantar al festival de Nadales. La mini activitat plàstica que vaig fer la podria haver dissenyat una mica més guapa, però he de dir que als infants els hi va encantar el tema d'aferrar gomets brillants d'estrella...
Les activitats que vaig fer en aquest taller foren les següents:



1. BENVINGUDA DE NA FRIDA. Arriba na Frida amb la seva maleta i els hi explica que per vacances ha d'anar a Mèxic a veure sa família. Parlam sobre el Nadal, sobre les vacances i sobre la família. I els hi demana si volen veure les cosetes que se durà a Mèxic.


2. CONTE MUSICAL: "VIOLÍ". Seguint amb la mateixa col·lecció de kalandraka, vaig triar aquest perquè va sobre instruments i les seves onomatopeies. Surt un tambor i una campana  i vaig trobar que aquests intruments fan Nadal.

Vos deix un vídeo de Youtube de com es cantaria/contaria. És una versió en gallec:


3.  DITES DEL LLIBRE "LES ESTACIONS DE L'ANY" DE BARCANOVA. Sobre l'hivern n'hi han quatre. i vaig pensar treballar dues al taller de Nadal, i treballar les altres dues al taller de l'hivern (després dels Reis):



4. POEMA DE JOANA RASPALL. És la seva secció i la va presentar ella mateixa (sa titetall petitoneta) però va dur un poema d'un altre autor que no sabem qui és. Em feia molta il·lusió treballar un poema que vaig treballar fa mil anys i que era de quan pintava les coses amb aquarel·les (abans de digitalitzar-les). Ja vaig fer una entrada sobre aquest poema que es deia Poema de Nadal Retro (podeu veure l'entrada AQUÍ).  A mi personalment, m'encanta; i als infants també els hi va agradar molt.
5. CANÇÓ, AUDICIÓ, DANSA. En aquest taller, vaig voler treballar len cançons (en aquest cas Nadales) que treballaven amb la mestra de Música per al recital de Nadal. Aquestes foren un mix entre "Cançó de Bressol" i "La Lluna", ambdues de Jordi Tonietti. Aquest és un moment per aixecar-nos després d'estar una estona asseguts escoltant i repetint contes, dites i poemes. 




6. CONTE: ELS REIS D'ORIENT. Vaig triar aquest conte perquè tot el relacionat amb els Reis crea molta expectació i aquest és divertit per infants de 3 anys. Senzillet i diver alhora.


7. RIMA DE TAMARA CHUBAROVSKY: "PIC I PUC" Aquesta rima igual no està relacionada amb el Nadal, però com que els hi va fer tanta gràcia el nanet a la sessió anterior, vaig decidir tornar a fer una rima sobre nanets. Per suposat que na Frida va fer cridar al nanet (titella de dit d'Ikea) per presentar aquesta secció. Vaig tornar a quedar al·lucinada de com es va crear la màgia i em demanaven: -"una altra vegada, una altra vegada!".


8. POESIA VISUAL. Aquesta vegada vaig voler treballar a Joan Brossa. Ja vos vaig dir que a Formentera, juntament amb Chema Madoz, es va fer una exposició de les seves obres i vaig veure el potencial educatiu que tenien quan anàrem de visita amb els infants. 
Vaig treballar un poema-objecte que el podem trobar al MACBA i es diu Rondalla, del 1988. Na Frida presenta la làmina diguent que és un poema "que no parla ni s'escolta, que tan sols es mira". Després de mirar-lo una estona, van comentant el que veuen lliurement. És aquest:


9. MINI ACTIVITAT PLÀSTICA: Els hi vaig donar un full on hi havia un cub, a més del nom de l'obra, autor i any. Els infants hi havien d'aferrar dins gomets d'estrelletes brillants. És una activitat molt senzilleta però per infants de 3 anys al primer trimestre trob que està molt bé; i ja sabeu com els hi encanten els gomets d'estrella brillants!!! Si la tornés a fer, hagués preparat la feina a un suport de full obscur o com el fons de l'obra (degradat) i crec que hagués quedat més nadalenc. 



10. NA FRIDA ES CONVERTEIX EN NINA. Per reconar tot el material emprat i tornar-lo a ficar dins la maleta de na Frida, aquesta fa un ritual màgic on, una vegada tot endressadet, diu unes paraules màgiques i es converteix en Nina Simone. Un altre moment de total atenció que fa que pujem en calma a classe.








3 comentaris:

  1. At MyTranslationServices.com, we take pride in offering reliable ID card translation services in UK. Our expert team of linguists understands the importance of accurate and timely translations for identity cards. Whether you need your ID card translated for personal or official purposes, we are here to assist you. With our commitment to quality and precision, you can trust us to provide accurate translations that meet your requirements.

    ResponElimina
  2. The workshop on Christmas poetry was a delightful and engaging experience for both children and their parents. Led by the talented music teacher, Marga Ll., the session featured a beautiful song that brought the spirit of the season to life. The children were captivated as they learned about the art of crafting heartfelt verses that celebrated the magic of Christmas.
    If you are looking to enhance your skills or participate in similar enriching workshops, consider exploring online courses. Hire someone to do my course online can provide you with flexibility and convenience while still allowing you to gain valuable knowledge and expertise from experienced professionals in various fields.

    ResponElimina
  3. The Christmas poetry workshop, crafted as a song for the festival, reflects a creative and engaging approach to teaching. The collaboration with the music teacher, Marga Ll., adds a dynamic element to the learning experience. The incorporation of a mini craft activity, despite potential aesthetic considerations, successfully captivated the children's interest. The choice of glittery star gummies as a theme adds a festive touch, creating a memorable and enjoyable educational experience for the participants.
    Regards:
    exam help online - get exam help online.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...