05 d’agost 2018

Taller de Poesia: LA TARDOR

El primer taller de Poesia que vàrem dur a terme va ser el de la Tardor, ja que el començàrem per l'octubre més o menys. Tot i que ja quasi no tenim tardor a Mallorca i passam directament de l'estiu a l'hivern, vaig voler enmarcar aquests tallers en les estacions, per la diversitat de materials que hi ha i per tenir un fil conductor entre el mateix taller (en aquest cas, la tardor) i els altres (Les Estacions).
Aquest primer taller de Tardor el vaig organitzar de la següent manera:





1. BENVINGUDA DE NA FRIDA. Na Frida arriba de Mèxic amb la seva maleta i explica als infants que els ha dut moltes coses de la Tardor. Parlam de quines coses sabem de la Tardor.  I comença a treure material per material:


2. CONTE MUSICAL: "LLUNA" Vaig triar aquest conte, perquè és molt adequat pels infants de 3 anys quan acaben de començar l'escola i perquè surt un Caragol i vaig trobar que feia tardor (aquestes relacions que de vegades les mestres ens treim de la màniga jijiji). Resultat: els hi va encantar. M'ha funcionat molt bé aquesta col·lecció.

Perquè vos faceu una idea, el musicava més o menys amb aquesta tonada, encara que aquest vídeo sigui la versió en castellà i jo ho feia en català.


3. DITES DEL LLIBRE "LES ESTACIONS DE L'ANY" DE BARCANOVA. Aquestes serien les que fan referència a la tardor:




Les llegia i deprés les intentàvem repetir tots junts. També parlàvem de les imatges, de vegades abans de llegir la dita i de vegades, després.

4. POEMA DE JOANA RASPALL. En aquest Taller de Tardor na Frida va cridar a na Joana Raspall i la varen ajudar tots els infants. I na Joana els hi va presentar i recitar un poema seu que es diu el EL VENT.

Adjunt una imatge del Poema que he vist a Internet (perquè es llegeix millor que a la meva foto), però no la vàrem emprar per res... Ni per pintar, ni per l'àlbum ni per res. Simplement escoltàrem na Joana Raspall.

5. CANÇÓ. AUDICIÓ I DANSA. Na Frida treu un CD de la Maleta. Els explica que els porta una cançó, que és com un poema però amb música. Escoltàrem i ballàrem "M'AGRADA LA TARDOR" Ens posàrem drets amb els braços a l'aire moguent-los com si fossin branques de l'arbre. Fins que diu Groc, Groc, Groc, que ens picam els genolls amb les mans. I així tota l'estona.


6. CONTE: LES QUATRE ESTACIONS DES DEL GRAN ARBRE. Escoltam el conte, i després en parlam un poquet si els infants volen. Si no, passam a la següent mini activitat. Aquest conte de Brita Teckentrup, té unes il·lustracions precioses i les pàgines estan troquelades i de vegades apareixen o desapareixen elements. Realment és molt bonic i els va agradar moltíssim. 


7. RIMA DE TAMARA CHUBAROVSKY: "ROMPOMPOMPOM". Aquesta és una rima que va sobre un nanet. Així que na Frida va cridar al Nanet. Jo me'l vaig colocar a un ditet i vaig fer la Rima amb el nanet al dit. Era la primera vegada que feia aquest tipus d'activitat i em va sorprendre que els va agradar tant que no deixaven de dir: -"una altra vegada, una altra vegada!"



8. POESIA VISUAL. Aquesta vegada vaig emprar un Poema Visual de Chema Madoz que va crear per una col·lecció de la Dissenyadora Purificación García a l'any 1999. Podeu veure altres colaboracions amb la dissenyadora AQUÍ. Abans de presentar l'obra, explic que veurem un poema visual, això és un poema que no parla ni s'escolta, només es mira. Present s'obra a una làmina plastificada i parlam del què veim a mode de sessió de Filosofia 3/18, fent hipòtesis i relacionant-ho amb les nostres experiències. 


9. MINI ACTIVITAT PLÀSTICA. Els hi vaig donar un full on posava abaix a la dreta (no en tenc cap còpia), el nom de l'autor i l'obra: Chema Madoz, Temporada de Tardor, 1999. Vàrem anar al pati a cercar fulles, i la vàrem aferrar al full. amb cera marró férem el ganxo. 
Aquesta activitat la program més que res per omplir el temps, i per passar d'una actitud d'escolta a una activitat activa.  En la següent foto es pot veure un poc aquesta feineta.



10. NA FRIDA ES CONVERTEIX EN NINA. Per acabar, feim un ritual (que sempre serà el mateix) on na Frida es despesdeix, diu adéu a tots els materials i els torna a ficar a la maleta. Després diguent unes paraules màgiques, es converteix en Nina Simone i es crea la màgia.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...